torsdag 19. desember 2013

Visualisering av ordtak eller utrykk

Denne photoshop oppgaven skulle vi redigere bilder og skulle sette sammen en tekst med mening og bilde til en helhet. For å vise bra kompetanse gjalt det blant annet å unngå klisjeer som: hjerte, verdensrommet, stjerner og alt som kan regnes som typisk. Det skal skille seg ut blant alle andre og se spesielt ut. Man måtte også skape det til sitt eget, at det skal på en eller annen måte ha et opphav fra "deg". Jeg brukte mye tid på å bestemme meg for hva jeg ville gjør med denne oppgaven, men til slutt bestemte jeg meg og lagde dette.


 
Den har sin orginalitet og har en tunnel effekt pågrunn av hvordan lys og mørket er plassert i bildet. Jeg la til tekst og satte sammen diverse beksvarte bilder. Ett bilde av et stearinlys og en skog. Så satte jeg på takst og justerte hvor synlig diverse ting på bilde skulle være. Så har jeg tegnet vært eneste blad på vær stamme på treerne med photoshop.
Det eneste jeg ble utrolig ufornøyd med er at jeg glemte å skrive hvor jeg har sitatet fra. Altså kilden. 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar