torsdag 19. desember 2013

Tegneoppgave av løk (Volum og skygge legging)

Læreren gav oss en oppgave dær vi skulle velge å tegne enten en løk eller et eple. I starten valgte jeg å tegne ett eple, men det fikk jeg ikke til. Jeg fikk store vansker med å bare tegne kun omrisset av eplet. Så jeg gjorde en byttehandel med en medellev, så jeg fikk en løk av h*n og h*n fikk eplet jeg hadde. Hovedsakelig gikk oppgaven ut på å prøve å skape volum med buete linjer som da skulle bytte mellom de korte, rakse og agressive streker og de litt mykere, lengere og avslappede strekene. Der har vi både en kontrast og en effekt av at noe er rundt. Om vi fikk tid skulle vi også skygge legge tegningen.

 Så etter at jeg var ferdig med å tegne selve løken så brukte jeg en liten lampe som vi hadde fått utdelt i starten av timen. Den skulle vi bruke for å gjøre det lettere å tegne skyggen. Det oppsto store problemer med skyggen for lampene lyste ikke sterkt nokk til å overgå lyset som kom fra vinduene, så det ferdige produktet kunne blitt vært bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar